Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

12 υπερσύγχρονες Rail Bus (ΟΣΕ) πολλών εκατομμυρίων Ρημάζουν σε αποθήκες της Καλαμάτας

Εικόνες εγκατάλειψης στο μηχανοστάσιο του ΟΣΕ στην Καλαμάτα

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011, 01:22
Εικόνες πλήρους εγκατάλειψης από την περιουσία του ΟΣΕ που δημοσιεύθηκαν στο πανελλήνιο φιλοσιδηροδρομικό forum AMNIZIA και κάνουν το γύρο της Ελλάδας και της Ευρώπης σε όλα τα φιλοσιδηροδρομικά site, forum, blog, προκαλούν τον αποτροπιασμό για τον Πελοποννησιακό Σιδηρόδρομο.

Όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας (ΣΦΣΜ), «εγκαταλείπεται στην τύχη του καινούργιο και πανάκριβο τροχαίο υλικό (μηχανές, βαγόνια, αυτοκινητάμαξες) καθώς και υποδομές, εγκαταστάσεις και μηχανήματα που απέκτησε το Μηχανοστάσιο τα τελευταία δύο χρόνια και δεν λειτούργησαν ποτέ!»




Αναλυτικότερα, όπως αναφέρει ο ΣΦΣΜ, «από τις 12 πανάκριβες, ολοκαίνουργιες υπερσύγχρονες αυτοκινητάμαξες Rail Bus που αγοράστηκαν το 2004, οι επτά, αν και σε λειτουργική κατάσταση, βρίσκονται εγκαταλειμμένες στις γραμμές του Μηχανοστασίου, το οποίο κλείνει σε λίγες μέρες, αφήνοντάς τις στο έλεος των παράνομων πλανόδιων συλλεκτών μετάλλου για σκραπ».



«Οι υπόλοιπες πέντε κυκλοφορούν στην περιοχή της Πάτρας και του Πύργου (χωρίς καμιά συντήρηση και τεχνική υποστήριξη αφού όλη η τεχνογνωσία και το εξειδικευμένο προσωπικό της Καλαμάτας παύει να υφίσταται σε λίγες μέρες) και είναι θέμα λίγων εβδομάδων η ακινητοποίησή τους λόγω έλλειψης στοιχειώδους συντήρησης», συνεχίζει η ανακοίνωση.



«Εγκαταλειμμένες βρίσκονται επίσης 10 σύγχρονες κλιματιζόμενες τρίδυμες αυτοκινητάμαξες τύπου ΜΑΝ-4 INTERCITY και έξι δίδυμες αυτοκινητάμαξες τύπου ΜΑΝ-1,οι οποίες βρίσκονται σε άριστη λειτουργική κατάσταση και μέχρι πριν λίγο καιρό ταξίδευαν αδιάκοπα στις γραμμές τις Πελοποννήσου» σημειώνουν οι φίλοι του σιδηροδρόμου. «Μαζί με αυτά βρίσκονται εγκαταλειμμένα αλλά σε λειτουργική κατάσταση δηζελομηχανές, επιβατικά και εμπορικά βαγόνια, μουσειακοί συρμοί, βοηθητικά μηχανήματα, ανταλλακτικά και όλα' αυτά σε ένα πολύ μεγάλο χώρο, χωρίς πλήρη περίφραξη, αδύνατον να φυλαχτεί επαρκώς» σημειώνεται στην καταγγελία.

Ο Σύλλογος προειδοποιεί ότι «με το κλείσιμο του Μηχανοστασίου σε λίγες μέρες, είναι βέβαιο πως η πανάκριβη αυτή κρατική περιουσία θα υποστεί λεηλασίες και βανδαλισμούς, ενώ οι παράνομοι έμποροι μετάλλου για scrap καιροφυλακτούν και παράλληλα η ενδεχόμενη μελλοντική επαναδραστηριοποίησή τους, λόγω των καταστροφών θα είναι πρακτικά αδύνατη».

Το παράδειγμα των άλλοτε θρυλικών ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Πελοποννήσου Αθηνών Πειραιώς) είναι η πλέον χαρακτηριστική της κακοδιοίκησης του σιδηροδρόμου. Και αυτό διότι εκτός από το τροχαίο υλικό που «φυλάσσεται» στην Καλαμάτα, εγκαταλείπονται πανάκριβες και ολοκαίνουριες εγκαταστάσεις που δεν λειτούργησαν ποτέ!

Ανάμεσα σε αυτές εντοπίζονται ένα σύγχρονο αυτόματο πλυντήριο και η υποδαπέδια πλύση οχημάτων, τα οποία κατασκευάστηκαν το 2007, αλλά δεν δούλεψαν ποτέ, το κτίριο αποθήκευσης άμμου (ανεγέρθηκε το 2007), οι εγκαταστάσεις του υποδαπέδιου τόρνου και ο σχετικός εξοπλισμός, η άρτι προμηθευθείσα ηλεκτρονική ζυγαριά οχημάτων, οι νέοι λάκκοι επιθεώρησης, γερανοί ανύψωσης οχημάτων, αλλά και σύγχρονος μηχανολογικός εξοπλισμός. Μάλιστα, για την δημιουργία του μηχανοστασίου απαλλοτριώθηκε από τον ΟΣΕ μεγάλη έκταση της περιοχής, η οποία κείται και αυτή αναξιοποίητη, όπως σημειώνει ο Σύλλογος.

«Η καταστροφή της δημόσιας περιουσίας δεν φαίνεται να συγκινεί κανέναν, ούτε καν τους τοπικούς άρχοντες, που θα ενδιαφερθούν μόνο όταν σύντομα ο χώρος θα γίνει άντρο άστεγων, παράνομων και τοξικομανών και θα ενοχληθούν οι περίοικοι» προειδοποιούν

Δεν υπάρχουν σχόλια: